S.O.S.

10.10.2010 16:47

Děti zlobí, v duchu Lenku volám...

Včera (v sobotu 9. října 2010) proběhla svatba Lenky Rousové, naší zasloužilé sopránistky, s Pavlem Zavadilem. Opět došlo ke spáchání oslavné písně jejíž text lze nalézt zde. Mělo by jít o derniéru vystoupení scholy pod vedením Jany Fatěnové, uvidíme co přinesou dny příští.

Základ textu této písně vznikal v průběhu služební cesty do Mimoně (možná to někomu mnohé vysvětluje). O víkendu jsem si vytipoval vhodný nápěv a protože jsem neřídil, mohl jsem v pondělí (tj. cestou tam) přemýšlet nad obsahem. Nejhorší bylo, že jsem vůbec netušil od čeho se odrazit, tak jsem začal přemýšlet nad slovem, které by mělo podobný rytmus jako v originálním znění použité "román". Když mě napadlo "volám" (až někde u Kolína), první dvě sloky v průběhu zbytku cesty vznikly v konceptu celkem lehce. Zbývalo doladit některé verše jako např: "děti mlčí, zbožně na ni čumí" za jemnější variantu a do písně "zapasovat" událost z návštěvy papeže v ČR, kdy byla fotografie Lenky s Pavlem ve zpravodajství (BBC?). Další sloku jsem sice stvořil, jenže BBC se mi tam nějak opět zapasovat nepodařilo, takže píseň zůstala monotématicky depresivní, s námětem o nástrahách rodičovství. Doufám, že novomanželé zbytek dne v zoufalství neproplakali :).

Zpět